راهنمای خرید برلیانس H230؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش – دیجیاتو – بهترین ربات کلش اف کلنز

حضور خودروهای چینی روز به روز در کشورمان پر رنگ‌تر می شود
نمای پشت برلیانس H230 نیز تقریبا ساده بوده اما به سبکی قابل قبول طراحی شده است. ارتفاع چراغ‌ها کمی بلندتر از حد معمول احساس می‌شود و از گرافیک دو رنگ سفید-قرمز در آنها بهره گرفته شده است. اثری از حجم دهی‌های هیجان‌انگیز در این نما پدیدار نیست و تنها جایگاه نصب پلاک درون یک فرورفتگی بر روی درب صندوق عقب تعبیه شده است.

غربیلک فرمان ظاهر خوبی داشته و خوش دست به نظر می‌رسد اما جنس متریال آن اصلا دلنشین نیست. پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان دارای ظاهری معمولی بوده و اجزای آن از قبیل عقربه‌های نشانگر دور موتور و سرعت خودرو به همراه نمایشگر کامپیوتر سفری به فرم سنتی (نمایشگر کامپیوتر سفری در فضای خالی بین دو عقربه) قرار گرفته اند.

برلیانس H230

رنگ آمیزی دو رنگ داشبورد و غربیلک فرمان به صورت مشکی- نقره‌ای نیز چندان خالی از لطف نیست. صندلی‌ها دارای فرم نسبتا عادی هستند و به اندازه کافی سرنشین را در بر می‌گیرند اما کمی سفت هستند و نرمی مناسبی ندارد.

یکی از این خطها از انتهای بالایی چراغ عقب شروع شده و با شیب ملایم به نواحی بالای گلگیر جلو ختم می‌شود. در قسمت های تحتانی درب‌ها نیز حجم دهی ساده‌ای پدیدار شده است. سایز فریم پنجره ها ذره‌ای کوچک به نظر می‌رسد که البته چندان نامتناسب با ابعاد کلی بدنه نیست و طراحی ساده و مناسبی دارد.

برلیانس H230

فضای داخلی کابین برلیانس H230 کاملا مطابق با معیارهای یک سدان کوچک اقتصادی طراحی شده و از نمای ساده اما نسبتا دلنشین به ویژه در بخش داشبورد بهره‌مند گردیده است.

یکی از نکات مثبت برلیانس H230 صندوق عقب حجیم آن است که دارای گنجایشی معادل حدود ۵۰۰ لیتر است و می‌تواند بسیاری از نیازهای خانواده‌های ایرانی را برطرف نماید.

برلیانس H230

محصولات مدرن شرکت‌های معتبر بین‌المللی نیز تنها با پرداخت مبلغی معادل چند برابر قیمت اصلی آن خودروها در بازارهای بین المللی، به پارکینگ خانه‌های مشتریان ایرانی راه پیدا خواهند کرد.

به طور کلی کابین H230 با وجود متریال نه چندان مرغوب آن از طراحی قابل قبولی برخوردار بوده و در صورت اضافه نمودن صفحه نمایشگر لمسی به طور استاندارد به این بخش، می‌تواند نمره قبولی را از مشتریان کسب نماید.

تجهیزات و امکانات رفاهی و آپشن های برلیانس H220/ H230

ایمنی و تجهیزات
تیپ دستی تیپ (AMT)
تجهیزات ایمنی و رفاهی
کیسه هوای راننده وسرنشین  دارد  دارد
مجهز به سیتسم پیشرفته ترمز EBD+ABS  دارد  دارد
سیستم تهویه مطبوع  دارد  دارد
سانروف برقی  ندارد  دارد
سنسور پارک دنده عقب   ندارد  دارد
صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهت  دارد  دارد
شیشه بالابر برقی (شیشه های جلو و عقب)  دارد  دارد
قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور  دارد  دارد
سیستم صوتی رادیو، ورودی USB، ۲ عدد بلندگو+۲ عدد توییتر رادیو، پخش سی دی، ورودی USB، ۴ عدد بلندگو+۲ عدد توییتر
تنظیم الکترونیکی آینه های جانبی  دارد  دارد
تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو  دارد  دارد
چراغ مه شکن جلو   ندارد  دارد
میله فرمان جمع شونده (مستهلک کننده ضربه)  دارد  دارد
سیستم تاشو برای صندلی عقب ۴:۶  دارد  دارد
باز شدن خودکار دربها هنگام تصادف  دارد  دارد
قفل اتوماتیک دربها هنگام رسیدن به سرعت ۲۰km/h  دارد  دارد
سیستم ضد سرقت موتور(ایموبلایزر ای سی یو)  دارد  دارد
هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی  دارد  دارد
صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک)  دارد  دارد
قفل شیشه محافظ کودک  دارد  دارد
کامپیوتر اطلاعات سفر  دارد  دارد

توجه:

با توجه به نوع تیپ و آپشن خودروها، همواره امکانات انتخاب خودروهای رؤیت شده در نمایندگی های مجاز، ملاک تحویل خودرو به مشتریان می باشد.

مشخصات فنی و قوای محرکه برلیانس H220/ H230

برلیانس H230

نکته ای که شما عزیزان در مورد گیربکس AMT بایستی بدانید، این است که این گونه جعبه دنده‌ها از نظر فنی و ساختاری، تفاوت بنیادی با نمونه دستی ندارند اما عملیات کلاچ‌گیری در این سیستم از زیر پای راننده حذف شده و توسط یک مجموعه رباتیک هوشمند انجام می‌شود. اینگونه از جعبه دنده‌ها در سال ۱۹۹۶ برای نخستین بار توسط شرکت BMW به بازار عرضه شد که در واقع همان گیربکس دستی اتوماتیک شده هستند، اما این جعبه دنده ها معمولا عملکرد مناسبی در هنگام تعویض دنده ندارند و از همین رو حالا تنها در خودروهای اتوماتیک بسیار ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرند.

جلوپنجره H230 به سان یک فرم هندسی خمیده بوده که درون آن تزیینات کرومی به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که دو نوع جلو پنجره در این محصول تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

وزن این خودرو در حدود ۱۱۹۴ کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن به طور متوسط معادل ۶٫۵ لیتر اعلام شده است. ظرفیت باک خودرو نیز برابر ۴۲ لیتر است.

تجربه رانندگی با برلیانس H220/ H230

برلیانس H230

شیب شیشه عقب بعلاوه طول کوتاه صندوق عقب موجب می شود تا انسان به یاد طراحی اتومبیل‌های به اصطلاح فست‌بک بیفتد. استفاده از آنتن سقفی سنتی نیز از جمله نکات دوست نداشتنی نمای کناری اچ ۲۳۰ محسوب می‌شود. سایز چرخ‌ها متناسب با ابعاد کلی بدنه جلوه می‌کند.

برلیانس H230

با این شرایط شرکت سایپا به عنوان شریک کمپانی برلیانس در ایران، فرصت را غنیمت شمرده و مدل H220(هاچبک) و H230(سدان) را با قیمت نسبتا رقابتی روانه بازار نمود. اگرچه چند سالی از حضور برلیانس سری H200 در بازار ایران می‌گذرد، اما شاید خالی از لطف نباشد که با هم به بررسی جنبه‌های مختلف این خودروی کوچک جثه و ارزان قیمت بپردازیم.

برلیانس H230

نمای ظاهری برلیانس H230 با توجه به آنکه در رده سدان های کوچک اقتصادی جای می‌گیرد، چندان هیجان انگیز نیست اما به هر حال با نگاهی به رقبای اصلی این خودرو در بازار ایران که عمدتاً محصولاتی قدیمی هستند، ظاهر H230 را می‌توان قابل قبول دانست.

برلیانس H230

نکات مثبت

  • ظاهر قابل قبول نسبت به اکثر رقبای داخلی
  • طراحی داخلی خوب
  • قدرت کافی پیشرانه

نکات منفی

  • متریال نامناسب کابین
  • کارایی نه چندان مطلوب گیربکس اتوماتیک
  • فقدان صفحه نمایشگر لمسی

یک مجرای نسبتا بزرگ ورود هوا در بخش زیرین سپر جلو با زمینه مشکی رنگ به چشم می‌خورد که در دو طرف آن جایگاه چراغ‌های دایره‌ای مه شکن آرام گرفته‌اند. به طور کلی چهره H230 حرف زیادی برای گفتن ندارد اما می‌شود این طور بیان نمود که در قیاس با چهره قدیمی رقبای اصلی خود تقریبا زیبا و دلنشین‌تر به نظر می‌رسد.

بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا باهم به بررسی جنبه‌های مختلف برلیانس H230 بپردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

متریال اصلی کابین و داشبورد از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت است که برای یک چنین محصول چینی در چنین کلاس قیمتی ای نمی تواند انتظاری جز این داشت. دریچه های میانی تهویه که در بخش بالایی کنسول میانی دارای فرم بیضی- مستطیل بوده و همانند خویشاوندان خود در دو انتهای کناری داشبورد که دارای فرم دایره‌ای شکل هستند، کاملا ساده و معمولی به نظر می‌رسد.

نمای روبروی برلیانس H230 عمدتا از خطوطی مستقیم و غیرمنحنی تشکیل شده که به صورت شکسته و زاویه دار به یکدیگر پیوند خورده‌اند. چراغ‌ها نیز به صورت ذوزنقهای فرم طراحی شده‌اند و چندان شِمای زیبایی ندارند؛ هرچند که نمی‌توان آنها را زشت پنداشت چراکه در ارتباط با سایر عناصر چهره H230 از هماهنگی کافی برخوردار هستند.

برلیانس H230

سپر عقب به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و ناحیه زیرین این قسمت از یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ که چراغ‌های مه شکن (شب نما) قرمز رنگ باریک و کشیده در دو انتهای جانبی آن حضور دارند، استفاده شده است.

همچنین سیستم صوتی فابریک این خودرو نیز در بخش زیرین کلیدهای سیستم تهویه جانمایی شده و انبوهی از دکمه‌ها و کلیدها بر روی پنل آن قابل مشاهده است. یک فضای کوچک مکعبی شکل نیز در این قسمت به جهت نگهداری وسایل کوچک نظیر تلفن همراه تعبیه شده است.

جعبه‌دنده خودروی اتوماتیک مورد بررسی از نظر زمان تعویض دنده‌ها، چندان دقیق و به موقع عمل نمی‌کند و عملکرد گیربکس اتوماتیک به هیچ وجه مطلوب ما نبود چراکه تعویض دنده‌ها سر وقت انجام نمی‌گرفت و حتی در حالت تیپ ترونیک نیز نقایصی از این جهت مشاهده شد که احتمالا ناشی از ایرادات نرم افزاری بوده است و امیدواریم شرکت سازنده با به روز رسانی نرم افزار مربوطه و یا به طریقی این نقایص را برطرف کرده باشد.

رقبا و محصولات مشابه برلیانس H230

برلیانس H230 در ایران بایستی با بسیاری از سدان های قدیمی اما تازه تولید نظیر انواع سمند، پژو پارس، تندر۹۰، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ صندوقدار، جک جی۴، BYD F3 و … به رقابت بپردازد. اما از نظر قیمتی تقریبا در شرایط فعلی بازار هیچ خودرو اتوماتیکی با قیمت برلیانس H220/H230 عرضه نمی شود و شاید تنها رقیب مستقیم و اتوماتیک این خودرو، سایپا کوییک باشد که البته نمی تواند از نظر ایمنی یا مشخصات فنی قابل قیاس با این برلیانس ارزان قیمت قلمداد شود.

قیمت و شرایط فروش برلیانس H230

وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سمت چرخ‌های جلو بر عهده دو نوع گیربکس تقریبا مختلف گماشته شده است. یکی از آنها به صورت ۵ سرعته دستی بوده و در مدل اتوماتیک از نوع شش سرعته AMT ساخته GETRAG آلمان استفاده شده است.

دید به جلو مناسب است اما به دلیل سایز کوچک شیشه عقب، دید به سمت پشت خودرو چندان مورد پسند نیست. همچنین سرنشینان بلندقد در صندلی‌های ردیف عقب چندان راحت نخواهند بود و این بخش بیشتر مناسب دو سرنشین بزرگسال با قد متوسط رو به پایین است.

برلیانس H230

با وجود پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و ضرایب نسبتا بلند دنده‌ها در گیربکس، قاعدتا نباید انتظار شتاب آنچنانی از این سدان کوچک اقتصادی داشت.

سیستم فرمان از انواع الکتریکی بوده و سیستم تعلیق بخش جلوی این خودرو از نوع مکفرسون است. تعلیق عقب نیز به صورت نیمه مستقل طراحی شده است. ترمزهای جلو به صورت دیسکی بوده و در عقب از انواع کاسه‌ای بهره گرفته شده است.

برلیانس H230

سیستم تعلیق این خودرو با وجود طراحی ساده خود، نرمی نسبتا خوبی را به نمایش می‌گذارد و رفاه کابین از این جهت قابل قبول است. عملکرد ترمزها نیز بر خلاف انتظار چندان بی‌کیفیت نبوده و وظیفه خود را در حد کافی به انجام می‌رسانند.

برلیانس H230

در نمای کناری برلیانس H230 تهاجمی تر شده تا هیجان بصری سبک طراحی این خودرو افزایش داده شود. این کار از طریق ایجاد برخی خطوط حجمی در قسمت بالا و پایینی درب‌ها صورت گرفته است.

در حین عبور از پیچ حرکت گهواره‌ای در حد انتظار احساس می‌شود که البته چندان نگران کننده نیست اما به هرحال، هندلینگ این خودرو را نمی‌توان چندان جذاب و جوان پسند دانست.

خبری از صفحه نمایشگر لمسی داشبورد در این خودرو نیست و به جای آن یک صفحه نمایشگر کوچک تک رنگ به نمایش اطلاعاتی همچون ساعت و دما مشغول است. کلیدهای چرخان سیستم تهویه فرم جالبی دارند و زیبا به نظر می‌رسند.

با توجه به قیمت‌های اعلام شده در وبسایت شرکت سایپا، مدل دنده دستی برلیانس H230 از بهایی در حدود ۴۴ میلیون تومان برخوردار بوده و قیمت نسخه اتوماتیک آن نیز چیزی در حدود ۴۹ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین جدیدترین شرایط فروش برلیانس H230 از سوی شرکت سایپا را می‌توانید در اینجا مشاهده نمایید.

مزایا و معایب برلیانس H230

حضور خودروهای چینی روز به روز در کشورمان پر رنگ‌تر می شود. عدم تمایل نسبی خودروسازان داخلی به انجام کارهای خارق العاده‌ای نظیر طراحی خودروی ایرانی و ارائه آن به بازار، سبب شده است تا این عزیزان لقمه آماده را از خودروساز چینی دریافت کرده و پس از تاب دادن دستان در دور سر، آن را به مشتری ناچار و مظلوم ایرانی ارایه نمایند.

یکی از محصولات چینی که می تواند بیشتر مورد توجه اقشار ضعیف‌تر جامعه واقع گردد، برلیانس H230 است. این خودرو در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. آن طور که گفته شده گویا طراحی برلیانس H230 به دست طراحان ایتالیایی شرکت ایتال دیزاین انجام شده است.

برلیانس H230 در ایران به پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱٫۵ لیتری مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید توان خروجی معادل ۱۰۳ اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور حاصل از آن نیز برابر ۱۳۸ نیوتن متر است. شایان ذکر است که بیشینه توان و گشتاور این موتور به ترتیب در دوره های ۵۸۰۰ و ۳۸۰۰rpm نمایان می‌شوند.

به طور کلی طراحی ظاهری برلیانس H230 را نمی‌توان آنچنان زیبا و هیجان انگیز دانست اما قطعاً این سبک از طراحی به هیچ عنوان زشت و زننده نخواهد بود و میتواند مورد پسند عمده خریداران خودروهای سدان اقتصادی به ویژه در کشورمان واقع گردد.

طراحی داخلی و کابین

برلیانس H230

برلیانس H230

در این بین مشتری ایرانی نیز با مظلومیت تمام، سری به نشانه حسرت تکان داده و ناگزیر لبخندی مصنوعی را در برابر محصولات چینی بر لب می نشاند. علی الخصوص اقشار ضعیف‌تر جامعه که حتی در این روزها، داشتن یک خودروی معمولی نیز برایشان در حد یک هدف بلندمدت مطرح است، با نگاهی به ظاهر نسبتا مناسب خودروهای چینی و قیاس آنها با محصولات قدیمی دو خودروساز بزرگ داخلی، تمایل به سمت محصولات ارزان قیمت چینی پیدا می کنند تا لااقل اندکی از رویاهای خود را بر باد رفته ندیده باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *